مقاله بررسی همبستگی بین هوش و خلاقیت

آپلود عکس

 


مقاله بررسی همبستگی بین هوش و خلاقیت

هوش فرزند مغز و مغز نیز خود در درجه اول محصول وراثت و سپس پرورده محیط است هوش مجموعه‌ای از توانایی‌ها مختلف است که این تواناییها با قرار گرفتن در کنار یکدیگر توانایی یکی بنام هوش را می‌سازند. معمولاً مقصود روانشناسان و علمای تعلیم و تربیت از هوش عبارتست از معدل تواناییهای مختلف موجود زنده که او را در برخورد با مسائل حول وحوش خود یاری می‌رسانند.

خلاقیت به یک فرایند ذهنی دلالت می کند که انتظار می رود در آن چیزی تازه و بدیع تولید شود یعنی یک ترکیب  تازه و بی مانند از عوامل موجود و محصولی تولید خواهد کرد که در ابتدای عمل برای معلم یا شاگرد کاملاً قابل پیش بینی نبوده است . ما بر این باور نیستیم که اصطلاح خلاقیت یا عمل خلاقه تنها وقتی می تواند به کار می رود که فرایندهای فکری یک محصول کاملاً بی مانند از نظر انسان تولید کنند.

تحقیق حاضر به بررسی رابطه هوش و خلاقیت دانش‌آموزان دختر و پسر شهرستان اسلامشهر پرداخته است.

جامعه آماری دانش‌آموزان سال دوم دبیرستان اسلامشهر بودند که از این جامعه ۵۰ پسر و ۵۰ دختر به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب شدند.

برای سنجش رابطه هوش و خلاقیت از آزمون‌ ریون و خلاقیت تورنس استفاده شد. در این تحقیق برای تجزیه و تحلیل داده‌ها در قسمت آمار توصیفی از جدول،  نمودارها ،‌میانگین ، انحراف استاندارد و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است .

نتایج نشان داد که بین میزان بهره هوشی و خلاقیت دانش‌آموزان پسر همبستگی وجود دارد. بین میزان بهره هوشی و  خلاقیت دانش‌آموزان دختر همبستگی وجود دارد. بین میزان بهره هوشی دانش آموزان دختر و پسر تفاوت وجود دارد. بین میزان خلاقیت دانش آموزان دختر و پسر تفاوت وجود دارد.

 

این مقاله را با قرار دادن در چند پست در وبلاگ در اختیار شما قرار میدهیم.آپلود عکس

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: هوش ، خلاقیت، آزمونهای ریون ، آزمون خلاقیت تورنس، تمرکز، وراثت,بررسی همبستگی بين هوش و خلاقيت دانش آموزان, پایان نامه بررسی همبستگی بين هوش و خلاقيت دانش آموزان, تحقیق بررسی همبستگی بين هوش و خلاقيت دانش آموزان, تحقیق در مورد بررسی همبستگی بين هوش و خلاقيت دانش آموزان, تمركز به عنوان كليد خلاقيت, خلاقيت, خلاقيت و هوش, دانلود مقاله اضطراب امتحان, دانلود مقاله بررسی همبستگی بين هوش و خلاقيت دانش آموزان, رابطه خلاقيت و محيط خانوادگی, عواملی كه مانع خلاقيت می شوند, فرآيند خلاقيت, مقاله بررسی همبستگی بين هوش و خلاقيت دانش آموزان, همبستگی بين هوش و خلاقيت دانش آموزان, هوش, هوش چيست

تاريخ : جمعه 9 اسفند 1398 | 1:18 | نویسنده : آوا محمدی |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • وب اسد اچ دی
  • وب کنترل هوشمند
  • وب بازی دوت
  • وب پــــرشیــــن فـــاز